Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Familia, escola i dificultats d'aprenentatge

URI:
http://hdl.handle.net/11162/6710
Full text:
http://ibdigital.uib.es/greensto ...
Education Level:
Educación Superior
Educación Especial
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Iglesia Mayol, Begoña de la
Date:
2002
Published in:
Pissarra : revista d'ensenyament de les Illes Balears. Palma de Mallorca, 2002, n. 107, febrer-març ; p. 14-17
Abstract:

Las palabras que ponen título a este escrito nos invitan a reflexionar sobre quien se ocupa de los niños con dificultades de aprendizaje, si debe hacerlo la escuela o la familia. Si se recorre a la legislación se concluye que son sujetos no considerados por la ley ya que no entran a formar parte del colectivo de alumnos con necesidades educativas especiales porque por definición las dificultades de aprendizaje no son fruto de un déficit intelectual.

Las palabras que ponen título a este escrito nos invitan a reflexionar sobre quien se ocupa de los niños con dificultades de aprendizaje, si debe hacerlo la escuela o la familia. Si se recorre a la legislación se concluye que son sujetos no considerados por la ley ya que no entran a formar parte del colectivo de alumnos con necesidades educativas especiales porque por definición las dificultades de aprendizaje no son fruto de un déficit intelectual.

Leer menos
Materias (TEE):
dificultad de aprendizaje; atención; integración; ambiente familiar
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla-La ManchaCastilla y LeónCataluñaExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa RiojaComunidad Valenciana
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle Scholar
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.