Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

El plan de orientación y acción tutorial en educación infantil y primaria : recursos prácticos para su programación y ejecución

URI:
http://hdl.handle.net/11162/61787
Education Level:
Educación Primaria
Educación Infantil
Document type:
Varios
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
López Sánchez, Manuel; Guerreros Ramos, Manuel; Colmenero Ruiz, María Jesús; Hernández Fernández, Antonio; Reyes García, Carmen de los; Marín Marín, José Antonio; Moral Cardenas, Manuel; Sola Martínez, Tomás; Cáceres Reche, María del Pilar; Aznar Díaz, Inmaculada; López Núñez, Juan Antonio; Hinojo Lucena, Francisco Javier; Salmerón Nieto, Antonio; Martínez Osorio, Pilar de la Palma; Marcos Contreras, Roda
Date:
2008
Abstract:

La acción tutorial es un factor de calidad en los centros educativos. Junto a la enseñanza-aprendizaje, la orientación es el otro pilar de formación que proporcionan todas las instituciones de la educación reglada en los sistemas escolares avanzados. Se recoge la dimensión social, y especialmente, el contexto escolar, los procesos de enseñanza-aprendizaje, la dimensión personal y la ambiental a través de la practica y la teoría.

La acción tutorial es un factor de calidad en los centros educativos. Junto a la enseñanza-aprendizaje, la orientación es el otro pilar de formación que proporcionan todas las instituciones de la educación reglada en los sistemas escolares avanzados. Se recoge la dimensión social, y especialmente, el contexto escolar, los procesos de enseñanza-aprendizaje, la dimensión personal y la ambiental a través de la practica y la teoría.

Leer menos
Materias (TEE):
enseñanza primaria; educación preescolar; desarrollo de programas de estudios; orientación pedagógica; tutoría
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.