Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

A cada uno según sus necesidades : cada uno según su capacidad

URI:
http://hdl.handle.net/11162/85271
Education Level:
Ámbito general
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Viñas Cirera, Jesús
Date:
2004
Published in:
Aula de innovación educativa. Barcelona, 2004, n. 133-134, Julio-Agosto ; p. 41-43
Abstract:

El autor realiza en su artículo un ejercicio de imaginación al pensar en lo que será la educación dentro de cincuenta años. Entre otras muchas novedades habla de motivación, de estructuras escolares que detecten preventivamente situaciones de desinterés, depresión y marginación que apoyen al alumnado cuando tienen solución así como de la erradicación del fenómeno del absentismo.

El autor realiza en su artículo un ejercicio de imaginación al pensar en lo que será la educación dentro de cincuenta años. Entre otras muchas novedades habla de motivación, de estructuras escolares que detecten preventivamente situaciones de desinterés, depresión y marginación que apoyen al alumnado cuando tienen solución así como de la erradicación del fenómeno del absentismo.

Leer menos
Materias (TEE):
prospectiva; motivación para los estudios; prevención
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla-La ManchaCastilla y LeónCataluñaExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa RiojaComunidad Valenciana
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle Scholar
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.