Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Utilización didáctica de la prensa en las aulas

URI:
http://hdl.handle.net/11162/61616
Education Level:
Educación Primaria
Educación Secundaria
Formación Profesional
Document type:
Varios
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Pérez Moreno, Rosa; Berryman, Ch.; Sanvisens Marfull, Alejandro; Rotger Amengual, Bartolomé; Wilson, R. M.; Haefner, J. H.
Date:
1986
Abstract:

El proyecto 'Prensa Escuela', apoyado por el MEC y la Asociación de editores de diarios españoles, trata de que se tenga en cuenta a la prensa en el proyecto educativo, haciendo necesario abrir un proceso de información y de investigación de profesores y periodistas, proceso en que se inscribe esta publicación, que recoge los siguientes documentos: 'Utilización didáctica de la prensa en las aulas'; '100 ideas for using the newspaper in courses in social science anal history'; 'Using newspapers to teach readin stulls'; 'The newspaper as an effective teaching tool'; 'Implicaciones pedagógicas de la prensa en nuestro tiempo' y 'Como leer la prensa escrita'.

El proyecto 'Prensa Escuela', apoyado por el MEC y la Asociación de editores de diarios españoles, trata de que se tenga en cuenta a la prensa en el proyecto educativo, haciendo necesario abrir un proceso de información y de investigación de profesores y periodistas, proceso en que se inscribe esta publicación, que recoge los siguientes documentos: 'Utilización didáctica de la prensa en las aulas'; '100 ideas for using the newspaper in courses in social science anal history'; 'Using newspapers to teach readin stulls'; 'The newspaper as an effective teaching tool'; 'Implicaciones pedagógicas de la prensa en nuestro tiempo' y 'Como leer la prensa escrita'.

Leer menos
Materias (TEE):
prensa; fuentes de información; medios de enseñanza; actividades escolares
Otras Materias:
Programa Prensa-Escuela
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla-La ManchaCastilla y LeónCataluñaExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa RiojaComunidad Valenciana
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle Scholar
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.