Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Cinco ideas para ayudar a los docentes a construir equipos

URI:
https://hdl.handle.net/11162/235640
Full text:
https://www.grao.com/es/producto ...
Education Level:
Educación Primaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Arumí Prat, Joan
Date:
2021
Published in:
Tándem : didáctica de la educación física. 2021, n. 67, julio-septiembre ; p. 44-50
Abstract:

Se presenta la experiencia de dos maestros construyendo equipos en sus clases de segundo y quinto de primaria. Se exponen cinco ideas que los docentes deben tener claras si quieren intentar que su alumnado aprenda a trabajar en equipo. Desde un enfoque constructivista, el docente, más allá de aplicar una metodología y seguir una programación, debe poner en el centro de su acción educativa al alumnado y estar atento a cómo construye el equipo.

Se presenta la experiencia de dos maestros construyendo equipos en sus clases de segundo y quinto de primaria. Se exponen cinco ideas que los docentes deben tener claras si quieren intentar que su alumnado aprenda a trabajar en equipo. Desde un enfoque constructivista, el docente, más allá de aplicar una metodología y seguir una programación, debe poner en el centro de su acción educativa al alumnado y estar atento a cómo construye el equipo.

Leer menos
Materias (TEE):
enseñanza primaria; educación física; trabajo en equipo; medios de enseñanza; cooperación
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.