Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorRigal Aragón, Margarita
dc.contributor.authorSuárez Sánchez, Rosaura
dc.date.issued1996
dc.identifier.citationp. 87spa
dc.identifier.issn0214-4842spa
dc.identifier.urihttps://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=2282723spa
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11162/225673
dc.descriptionResumen basado en el de la publicaciónspa
dc.description.abstractThe purpose is to study how Existencialism - in its most human meaning - is reflected in the Theatre of the Absurd. The attention will be paid to six Ionesco and Beckett¿s plays. Aspects such as language, position of objects and characters on the stage, etc. will be analysed according to their relevance regarding vital feelings. Eventually, the conclusion reached is that, although the treatment of Existencialism is different in both authors, they always achieve to transmit an equal message : the absurdity of life.spa
dc.format.mediumDigitalspa
dc.format.mediumRevistaspa
dc.language.isospaspa
dc.relation.ispartofEnsayos : revista de la Escuela Universitaria de Formación del Profesorado de Albacete. 1996, v. 11 ; p. 79-87spa
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectteatrospa
dc.subjectexistencialismospa
dc.titleAspectos existenciales en seis obras del Teatro del Absurdospa
dc.typeArtículo de revistaspa
dc.audienceUsuarios en generalspa
dc.bbddAnalíticasspa
dc.description.paisESPspa
dc.educationLevelÁmbito generalspa
dc.title.journalEnsayos : revista de la Escuela Universitaria de Formación del Profesorado de Albacetespa


Ficheros en el ítem

    Mostrar el registro sencillo del ítem

    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
    Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International