Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

La familia camaleónica llega al aula

URI:
https://hdl.handle.net/11162/204671
Full text:
http://www3.gobiernodecanarias.o ...
View/Open
familia-davalia-8.pdf (482.3Kb)
Education Level:
Educación Infantil
Educación Primaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Luján Falcón, Fátima
Date:
2021
Published in:
Davalia : revista del CEP Norte de Tenerife. Los Realejos (Tenerife), 2021, n. 8 ; p. 44-49
Abstract:

Conscientes de la importancia de identificar, expresar y regular de forma progresiva las emociones desde la etapa Infantil, la familia camaleónica llega al aula como propuesta didáctica con actividades lúdicas y significativas, para enseñar al alumnado a respetar su forma de sentir, pensar, decir y actuar en libertad, con responsabilidad, asertividad y una actitud positiva, de aprendizaje y empatía hacia sí mismo, la familia y el entorno que le rodea.

Conscientes de la importancia de identificar, expresar y regular de forma progresiva las emociones desde la etapa Infantil, la familia camaleónica llega al aula como propuesta didáctica con actividades lúdicas y significativas, para enseñar al alumnado a respetar su forma de sentir, pensar, decir y actuar en libertad, con responsabilidad, asertividad y una actitud positiva, de aprendizaje y empatía hacia sí mismo, la familia y el entorno que le rodea.

Leer menos
Materias (TEE):
lección; autoestima; desarrollo afectivo; medios de enseñanza
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla-La ManchaCastilla y LeónCataluñaExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa RiojaComunidad Valenciana
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle Scholar
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.