Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Cajas de ritmo y percusión corporal : un acercamiento a la audición activa de patrones rítmicos

URI:
http://hdl.handle.net/11162/193977
Education Level:
Educación Primaria
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Valdivia Sevilla, Francisco Alfonso
Date:
2016
Published in:
Eufonía : didáctica de la música. Barcelona, 2016, n. 66, enero-marzo ; p. 56-64
Abstract:

Se presentan los patrones rítmicos como una parte esencial de la música popular. Se expone una actividad que explora las posibilidades didácticas de las cajas de ritmo como modelo para la creación y la reproducción de patrones rítmicos mediante la percusión corporal, con el doble objetivo de desarrollar el sentido rítmico y la capacidad de escucha activa.

Se presentan los patrones rítmicos como una parte esencial de la música popular. Se expone una actividad que explora las posibilidades didácticas de las cajas de ritmo como modelo para la creación y la reproducción de patrones rítmicos mediante la percusión corporal, con el doble objetivo de desarrollar el sentido rítmico y la capacidad de escucha activa.

Leer menos
Materias (TEE):
educación musical; rítmica; expresión corporal; música; percepción auditiva
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla-La ManchaCastilla y LeónCataluñaExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa RiojaComunidad Valenciana
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle Scholar
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.