Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorRosa, Carlo
dc.date.issued2012
dc.identifier.citationp. 71-72spa
dc.identifier.issn0212-3169spa
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11162/98587
dc.descriptionResumen tomado de la publicaciónspa
dc.description.abstractThe aim of this article is to study the relationship between knowledge and democracy through the ideas of Edgar Morin. A reflection on training and educational theorising, which focuses on the stage of contemporary society, to meet the educational and democratic needs that it imposes on us: the ethical issue, which is closely linked to what is epistemological and aesthetic. From the criticism that the author makes of the traditional education system and the reflection on the epistemological rupture that weighs down knowledge, I reflect on aesthetic sensitivity, as the art of human understanding, for a regeneration of knowledge, of education and of society, towards a cognitive democracy.spa
dc.format.mediumDigitalspa
dc.format.mediumRevistaspa
dc.language.isoitaspa
dc.relation.ispartofEducació i cultura : revista mallorquina de pedagogia. 2012, n. 23 ; p. 59-72spa
dc.rightsCuando no se especifique otra condición, los documentos incorporados a Redined a texto completo, se hallan bajo las condiciones de uso de sólo lectura y únicamente podrán ser citados con reconocimiento del autor(es). Para cualquier otro uso, deberá solicitarse el permiso del autor (es)spa
dc.subjectepistemologíaspa
dc.subjectfilosofía de la educaciónspa
dc.subjectconocimientospa
dc.subjectestéticaspa
dc.titleLa democrazia della conoscenzaspa
dc.typeArtículo de revistaspa
dc.audienceProfesoradospa
dc.bbddAnalíticasspa
dc.description.paisESPspa
dc.educationLevelÁmbito generalspa
dc.title.journalEducació i cultura : revista mallorquina de pedagogiaspa


Ficheros en el ítem

    Mostrar el registro sencillo del ítem