El sistema educatiu a les Illes Balears
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2019Publicado en:
Anuari de l'educació de les Illes Balears. 2019 ; p. 52-76Resumen:
Se presentan los principales indicadores educativos del régimen general de las Islas Baleares. De este modo, se analizan datos de la matrícula, la promoción, la idoneidad y la repetición como indicadores básicos del sistema educativo. Cada uno de los indicadores es desglosado por isla, género y origen del alumnado (extranjero / no extranjero) en las etapas educativas (primaria, secundaria y bachillerato) del sistema educativo del régimen general, teniendo como referencia el curso 2017-2018. En cada apartado se incluye, como valor añadido, una mirada evolutiva desde el curso 2012-2013 en la mayoría de los casos. Estos datos no sólo nos permiten contextualizar los primeros datos descritos del curso 2017-2018, sino que también permiten revisar el camino recorrido en este periodo, teniendo presente, por ejemplo, el aumento progresivo de alumnado en nuestra comunidad y cómo se reacciona a retos educativos desde el ámbito autonómico, como la respuesta al alumnado extranjero, la repetición en determinados cursos o el descenso del abandono escolar, especialmente entre los alumnos de dieciséis y diecisiete años.
Se presentan los principales indicadores educativos del régimen general de las Islas Baleares. De este modo, se analizan datos de la matrícula, la promoción, la idoneidad y la repetición como indicadores básicos del sistema educativo. Cada uno de los indicadores es desglosado por isla, género y origen del alumnado (extranjero / no extranjero) en las etapas educativas (primaria, secundaria y bachillerato) del sistema educativo del régimen general, teniendo como referencia el curso 2017-2018. En cada apartado se incluye, como valor añadido, una mirada evolutiva desde el curso 2012-2013 en la mayoría de los casos. Estos datos no sólo nos permiten contextualizar los primeros datos descritos del curso 2017-2018, sino que también permiten revisar el camino recorrido en este periodo, teniendo presente, por ejemplo, el aumento progresivo de alumnado en nuestra comunidad y cómo se reacciona a retos educativos desde el ámbito autonómico, como la respuesta al alumnado extranjero, la repetición en determinados cursos o el descenso del abandono escolar, especialmente entre los alumnos de dieciséis y diecisiete años.
Leer menosEs presenten els principals indicadors educatius del règim general de les Illes Balears. D¿aquesta manera, s¿analitzen dades de la matrícula, la promoció, la idoneïtat i la repetició com a indicadors bàsics del sistema educatiu. Cada un dels indicadors és desglossat per illa, gènere i origen de l¿alumnat (estranger/no estranger) en les etapes educatives (primària, secundària i batxillerat) del sistema educatiu del règim general, tenint com a referència el curs 2017-2018. A cada apartat s¿inclou, com a valor afegit, una mirada evolutiva des del curs 2012-2013 en la majoria dels casos. Aquestes dades no solament ens permeten de contextualitzar les primeres dades descrites del curs 2017-2018, sinó que també permeten revisar el camí recorregut en aquest període, tenint present, per exemple, l¿augment progressiu d¿alumnat a la nostra comunitat i com es reacciona a reptes educatius des de l¿àmbit autonòmic, com ara la resposta a l¿alumnat estranger, la repetició en determinats cursos o el descens de l¿abandonament escolar, especialment entre els alumnes de setze i disset anys.
Es presenten els principals indicadors educatius del règim general de les Illes Balears. D¿aquesta manera, s¿analitzen dades de la matrícula, la promoció, la idoneïtat i la repetició com a indicadors bàsics del sistema educatiu. Cada un dels indicadors és desglossat per illa, gènere i origen de l¿alumnat (estranger/no estranger) en les etapes educatives (primària, secundària i batxillerat) del sistema educatiu del règim general, tenint com a referència el curs 2017-2018. A cada apartat s¿inclou, com a valor afegit, una mirada evolutiva des del curs 2012-2013 en la majoria dels casos. Aquestes dades no solament ens permeten de contextualitzar les primeres dades descrites del curs 2017-2018, sinó que també permeten revisar el camí recorregut en aquest període, tenint present, per exemple, l¿augment progressiu d¿alumnat a la nostra comunitat i com es reacciona a reptes educatius des de l¿àmbit autonòmic, com ara la resposta a l¿alumnat estranger, la repetició en determinats cursos o el descens de l¿abandonament escolar, especialment entre els alumnes de setze i disset anys.
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