Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Educación psicofísica en el aula de flauta travesera

URI:
http://hdl.handle.net/11162/98921
Education Level:
Enseñanzas de Régimen Especial
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Borrás Julibert, Fedra; Gassull Bustamante, Cecilia
Date:
2012
Published in:
Música y educación : revista internacional de pedagogía musical. Madrid, 2012, v. XXV, 4, n. 92, diciembre ; p. 20-35
Abstract:

Se analiza la incidencia de una práctica psicofísica, basada en el método Cos-Art, aplicada en las clases de flauta travesera del Centre d'Ensenyament Musical de Barcelona durante el curso 2009-2010. Sobre todo, se estudia su impacto en la conciencia corporal adquirida por los alumnos. Los resultados del análisis apuntan a que este tipo de trabajo facilita la comprensión e incorporación de hábitos saludables en la práctica de un instrumento musical y aportan directrices para que este contenido psicofísico pueda ser incorporado en la clase de instrumento

Se analiza la incidencia de una práctica psicofísica, basada en el método Cos-Art, aplicada en las clases de flauta travesera del Centre d'Ensenyament Musical de Barcelona durante el curso 2009-2010. Sobre todo, se estudia su impacto en la conciencia corporal adquirida por los alumnos. Los resultados del análisis apuntan a que este tipo de trabajo facilita la comprensión e incorporación de hábitos saludables en la práctica de un instrumento musical y aportan directrices para que este contenido psicofísico pueda ser incorporado en la clase de instrumento

Leer menos
Materias (TEE):
instrumento musical; postura; ergonomía
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla-La ManchaCastilla y LeónCataluñaExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa RiojaComunidad Valenciana
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle Scholar
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.