Una visión antropológica de la educación: la cultura como referencia y diferencia
Ver/ Abrir
Nivel Educativo:
Tipo Documental:
Artículo de revistaEstadísticas:
Ver Estadísticas de usoMetadatos:
Mostrar el registro completo del ítemAutor:
Fecha:
2011Publicado en:
Educació i cultura : revista mallorquina de pedagogia. 2011, n. 22 ; p. 129-140Resumen:
El concepte de cultura es presenta com un recurs discursiu que facilita la referència a diferències entre grups i la seva ubicació social. Actua d¿aquesta manera com una representació, afavoreix l¿organització i la percepció de la realitat. En el cas de l¿escola, és un recurs freqüent entre el professorat, però aquesta pràctica pot minvar les possibilitats de comunicació i aplicació d¿un model d¿educació intercultural, en què l¿anomenat culturalisme apareix com una barrera per al desenvolupament de pràctiques més obertes.
El concepte de cultura es presenta com un recurs discursiu que facilita la referència a diferències entre grups i la seva ubicació social. Actua d¿aquesta manera com una representació, afavoreix l¿organització i la percepció de la realitat. En el cas de l¿escola, és un recurs freqüent entre el professorat, però aquesta pràctica pot minvar les possibilitats de comunicació i aplicació d¿un model d¿educació intercultural, en què l¿anomenat culturalisme apareix com una barrera per al desenvolupament de pràctiques més obertes.
Leer menos