Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

De abajo a arriba : mejora de la eficacia de la escuela de Educación Secundaria de Dulangkou Junior en China

URI:
http://hdl.handle.net/11162/94142
Full text:
http://www.ugr.es/~recfpro/rev15 ...
View/Open
00820123014891.pdf (303.7Kb)
Education Level:
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Sun, Hechuan; Wang, Xiaodong
Date:
2012
Published in:
Profesorado : revista de curriculum y formación del profesorado. Granada, 2012, v. 15, n. 3 ; p. 51-65
Abstract:

Se presenta un caso de estudio relevante sobre cómo una escuela rural con alto nivel de fracaso escolar se convierte de manera extraordinaria en una escuela eficaz y en la más exitosa en la educación básica china. Dicho cambio se enfoca desde el desarrollo de una perspectiva de liderazgo pedagógico, particularmente en la administración, gestión y en el desarrollo de estrategias instructivas que conducen a una mejor calidad de la enseñanza en la educación china.

Se presenta un caso de estudio relevante sobre cómo una escuela rural con alto nivel de fracaso escolar se convierte de manera extraordinaria en una escuela eficaz y en la más exitosa en la educación básica china. Dicho cambio se enfoca desde el desarrollo de una perspectiva de liderazgo pedagógico, particularmente en la administración, gestión y en el desarrollo de estrategias instructivas que conducen a una mejor calidad de la enseñanza en la educación china.

Leer menos
Materias (TEE):
eficacia del centro de enseñanza; escuela rural; calidad de la enseñanza; China
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla-La ManchaCastilla y LeónCataluñaExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa RiojaComunidad Valenciana
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle Scholar
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.