Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

El desarrollo de la competencia simbólica : 999 formas de crecer

URI:
http://hdl.handle.net/11162/87356
Education Level:
Ámbito general
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Gustems Carnicer, Josep
Date:
2011
Published in:
Aula de innovación educativa. Barcelona, 2011, n. 202, junio ; p. 52-55
Abstract:

La educación simbólica es clave para poder decodificar los significados, compartirlos e integrar diferentes culturas. Proponemos hablar de competencia simbólica en el ámbito educativo, entendiéndola como la competencia encargada de atribuir significados al mundo que nos rodea. Dicha competencia aparece como un elemento transversal en educación, pues abarca tanto la lingüística como las artes y las ciencias, y se desarrolla mediante el trabajo con símbolos .

La educación simbólica es clave para poder decodificar los significados, compartirlos e integrar diferentes culturas. Proponemos hablar de competencia simbólica en el ámbito educativo, entendiéndola como la competencia encargada de atribuir significados al mundo que nos rodea. Dicha competencia aparece como un elemento transversal en educación, pues abarca tanto la lingüística como las artes y las ciencias, y se desarrolla mediante el trabajo con símbolos .

Leer menos
Materias (TEE):
significación; signo; símbolo; destrezas básicas
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla-La ManchaCastilla y LeónCataluñaExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa RiojaComunidad Valenciana
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle Scholar
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.