Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Identidades postnacionales y enseñanza

URI:
http://hdl.handle.net/11162/85939
Education Level:
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
López Facal, Ramón
Date:
2006
Published in:
Íber : didáctica de las ciencias sociales, geografía e historia. Barcelona, 2006, n. 47, enero ; p. 54-63
Abstract:

Interpretación de la evolución histórica de las identidades nacionales y cosmopolitas con propuestas para la superación de los conflictos de identidad. Las formas no conflictivas de percibir las identidades pueden ser racionalizadas y asumidas conscientemente, lo que puede favorecer la superación de algunos de los conflictos de identidad existentes. Presenta una experiencia escolar que forma parte de un proyecto europeo sobre identidades (Sócrates-Comenius).

Interpretación de la evolución histórica de las identidades nacionales y cosmopolitas con propuestas para la superación de los conflictos de identidad. Las formas no conflictivas de percibir las identidades pueden ser racionalizadas y asumidas conscientemente, lo que puede favorecer la superación de algunos de los conflictos de identidad existentes. Presenta una experiencia escolar que forma parte de un proyecto europeo sobre identidades (Sócrates-Comenius).

Leer menos
Materias (TEE):
ideología; identidad cultural; nacionalismo; conflicto
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla-La ManchaCastilla y LeónCataluñaExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa RiojaComunidad Valenciana
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle Scholar
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.