Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Medios didácticos para el desarrollo del lenguaje en preescolares de Venezuela

URI:
http://hdl.handle.net/11162/85860
View/Open
01820063000187.pdf (216.4Kb)
Education Level:
Educación Infantil
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Garassini, María Elena; Cabero Almenara, Julio
Date:
2006
Published in:
Comunicar : revista científica iberoamericana de comunicación y educación. 2006, n. 26 ; p. 185-188
Abstract:

Investigación sobre la realidad de los centros educativos y de los docentes de preescolar que trabajan en Caracas en lo referido a metodología docente empleada para el desarrollo del lenguaje escrito, así como la incorporación de diferentes medios didácticos. Se está pasando del uso tradicional de libros de lectura seriados y ejercicios de rapidez al uso de materiales impresos con apoyos de programas multimedia.

Investigación sobre la realidad de los centros educativos y de los docentes de preescolar que trabajan en Caracas en lo referido a metodología docente empleada para el desarrollo del lenguaje escrito, así como la incorporación de diferentes medios didácticos. Se está pasando del uso tradicional de libros de lectura seriados y ejercicios de rapidez al uso de materiales impresos con apoyos de programas multimedia.

Leer menos
Materias (TEE):
lenguaje escrito; medios de enseñanza; sistema multimedia; metodología; investigación
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.