Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Interacción, diálogo y negociación en el aula de matemáticas

URI:
http://hdl.handle.net/11162/85239
Education Level:
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Planas Raig, Núria; Gorgorió Solà, Núria
Date:
2004
Published in:
Aula de innovación educativa. Barcelona, 2004, n. 132, Junio ; p. 22-25
Abstract:

La interacción es un recurso maleable en manos del profesor y su uso en el aula dependerá de los objetivos que este se proponga. No todas las interacciones promueven el aprendizaje matemático. Hay interacciones cuya finalidad es relegar las intervenciones de ciertos alumnos y homogeneizar el conocimiento matemático. Las autoras optan siempre por el diálogo.

La interacción es un recurso maleable en manos del profesor y su uso en el aula dependerá de los objetivos que este se proponga. No todas las interacciones promueven el aprendizaje matemático. Hay interacciones cuya finalidad es relegar las intervenciones de ciertos alumnos y homogeneizar el conocimiento matemático. Las autoras optan siempre por el diálogo.

Leer menos
Materias (TEE):
pedagogía diferencial; matemáticas; diálogo
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla-La ManchaCastilla y LeónCataluñaExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa RiojaComunidad Valenciana
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle Scholar
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.