Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Autoconcepto y adolescencia : teoría, medida y multidimensionalidad

URI:
http://hdl.handle.net/11162/8171
Education Level:
Educación Superior
Document type:
Obra de referencia
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Sureda García, Immaculada
Date:
1998
Abstract:

El objeto de esta obra es una aproximación teórica al autoconcepto adolescente. En primer lugar, se revisan las diferentes teorías psicológicas que han tratado el tema del autoconcepto. Seguidamente se estudia la metodología empleada por cada una de las corrientes psicológicas en el estudio de este tema. Por último, se atiende a la multidimensionalidad (emocional, académico, social y familiar) de la noción de autoconcepto, centrándose en el periodo adolescente.

El objeto de esta obra es una aproximación teórica al autoconcepto adolescente. En primer lugar, se revisan las diferentes teorías psicológicas que han tratado el tema del autoconcepto. Seguidamente se estudia la metodología empleada por cada una de las corrientes psicológicas en el estudio de este tema. Por último, se atiende a la multidimensionalidad (emocional, académico, social y familiar) de la noción de autoconcepto, centrándose en el periodo adolescente.

Leer menos
Materias (TEE):
concepto de sí mismo; percepción de sí mismo; adolescencia; investigación teórica
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.