Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

¿Cómo nos ven? ¿cómo los vemos? : en la Red entramos todos

URI:
http://hdl.handle.net/11162/80949
Full text:
http://www.mecd.gob.es/dctm/rede ...
View/Open
00820113011847.pdf (483.0Kb)
Education Level:
Ámbito general
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
González Verdejo, Noelia; Grande Rodríguez, Verónica; Rodríguez González, María Isabel
Date:
2004
Published in:
Biblioteca virtual redELE. 2004, n. especial, septiembre ; p. 358-367
Abstract:

El objetivo es evitar el choque cultural a un estudiante de L2 o atenuar sus consecuencias en la medida de lo posible, tratar de ir más allá del tópico y favorecer un acercamiento a la comunidad española y sus costumbres. Para lograrlo Internet se perfila como un instrumento idóneo ya que propicia la enseñanza y el aprendizaje multiculturales. Se sugieren algunas fuentes útiles procedentes de la Red que puedan servir como arma para luchar contra los estereotipos.

El objetivo es evitar el choque cultural a un estudiante de L2 o atenuar sus consecuencias en la medida de lo posible, tratar de ir más allá del tópico y favorecer un acercamiento a la comunidad española y sus costumbres. Para lograrlo Internet se perfila como un instrumento idóneo ya que propicia la enseñanza y el aprendizaje multiculturales. Se sugieren algunas fuentes útiles procedentes de la Red que puedan servir como arma para luchar contra los estereotipos.

Leer menos
Materias (TEE):
lengua española; lenguas extranjeras; ambiente cultural; pluralismo cultural; España; medios de enseñanza
Otras Materias:
Internet
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.