Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Ansiedade e rendemento en matemáticas

URI:
http://hdl.handle.net/11162/80648
Full text:
http://www.edu.xunta.es/ftpserve ...
View/Open
00820113000049.pdf (4.653Mb)
Education Level:
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Torre Fernández, Enrique de la; Mato Vázquez, María Dorinda; Rodríguez Machado, Eduardo Rafael
Date:
2009
Published in:
Revista galega do ensino. 2009, n. 56, maio-agosto ; p. 73-77
Abstract:

Se presenta un estudio sobre la relación que existe entre ansiedad y rendimiento en matemáticas. La investigación se llevó a cabo con una muestra formada por 1220 alumnos de Educación Secundaria Obligatoria, a la que se aplica un cuestionario de ansiedad. Las asociaciones e influencias respecto a las variables centro, curso y sexo fueron encuestadas con una prueba no paramétrica de Kruskal-Wallis. Para conocer los efectos generales y específicos de la variable ansiedad sobre el rendimiento académico se recurrió a la correlación de Pearson y al procedimiento de regresión múltiple.

Se presenta un estudio sobre la relación que existe entre ansiedad y rendimiento en matemáticas. La investigación se llevó a cabo con una muestra formada por 1220 alumnos de Educación Secundaria Obligatoria, a la que se aplica un cuestionario de ansiedad. Las asociaciones e influencias respecto a las variables centro, curso y sexo fueron encuestadas con una prueba no paramétrica de Kruskal-Wallis. Para conocer los efectos generales y específicos de la variable ansiedad sobre el rendimiento académico se recurrió a la correlación de Pearson y al procedimiento de regresión múltiple.

Leer menos
Materias (TEE):
matemáticas; control del rendimiento; actitud del alumno; angustia
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.