Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Interactividad versus retroactividad

URI:
http://hdl.handle.net/11162/80526
View/Open
00820093002141.pdf (8.406Mb)
Education Level:
Educación de Adultos
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Montero Montero, Pilar
Date:
1995
Published in:
RED : revista de educación y formación profesional a distancia. Madrid, 1995, n. 12 ; p. 10-18
Abstract:

Se presenta un informe del CIDEAD (Centro para la Innovación y Desarrollo de la Educación a Distancia) sobre el concepto de interactividad en la educación en relación con el concepto de retroalimentación y concretamente en el campo de la comunicación e información. Así mismo, se analizan los tipos de interacción, el papel de la interacción dentro del marco de la educación a distancia y los medios utilizados para su óptimo desarrollo dentro de la misma.

Se presenta un informe del CIDEAD (Centro para la Innovación y Desarrollo de la Educación a Distancia) sobre el concepto de interactividad en la educación en relación con el concepto de retroalimentación y concretamente en el campo de la comunicación e información. Así mismo, se analizan los tipos de interacción, el papel de la interacción dentro del marco de la educación a distancia y los medios utilizados para su óptimo desarrollo dentro de la misma.

Leer menos
Materias (TEE):
enseñanza a distancia; interacción; estrategia de aprendizaje; metodología
Otras Materias:
Centro para la Innovación y Desarrollo de la Educación a Distancia (España)
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla-La ManchaCastilla y LeónCataluñaExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa RiojaComunidad Valenciana
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle Scholar
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.