Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Iniciación al museo arqueológico escolar : normas prácticas

URI:
http://hdl.handle.net/11162/77872
View/Open
00820083008657.pdf (382.8Kb)
Education Level:
Educación Primaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Pardo Ballester, Rafael
Date:
1962
Published in:
Vida escolar. Madrid, 1962, n. 44-45 ; p. 72-75
Abstract:

Expone la importancia que tiene la Arqueología en la enseñanza-aprendizaje de la Historia y la contribución que puede hacer la Escuela, dentro de las actividades de paseos y excursiones escolares, al descubrimiento de la existencia de restos arqueológicos. Explica los procedimientos a seguir cuando se encuentre un yacimiento y desarrolla las cuestiones dónde se encuentran, cómo se buscan y cómo se valoran los restos arqueológicos. Concluye con las aplicaciones que puede hacer la Escuela de estas actividades.

Expone la importancia que tiene la Arqueología en la enseñanza-aprendizaje de la Historia y la contribución que puede hacer la Escuela, dentro de las actividades de paseos y excursiones escolares, al descubrimiento de la existencia de restos arqueológicos. Explica los procedimientos a seguir cuando se encuentre un yacimiento y desarrolla las cuestiones dónde se encuentran, cómo se buscan y cómo se valoran los restos arqueológicos. Concluye con las aplicaciones que puede hacer la Escuela de estas actividades.

Leer menos
Materias (TEE):
didáctica del museo; arqueología; enseñanza primaria; actividades escolares; elaboración de medios de enseñanza; objetivo de enseñanza
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla-La ManchaCastilla y LeónCataluñaExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa RiojaComunidad Valenciana
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle Scholar
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.