Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Formación inicial del profesorado, educación infantil y conocimiento pedagógico

URI:
http://hdl.handle.net/11162/75924
Full text:
http://www.aufop.com/aufop/uploa ...
View/Open
00820093005713.pdf (73.82Kb)
Education Level:
Educación Infantil
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Bassa Martín, Ramon Miquel
Date:
1997
Published in:
Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado. 1997, v. 0-1, n. 0, agosto
Abstract:

Reflexiona sobre las características de la formación inicial del profesorado, la construcción de un conocimiento pedagógico específico, con especial referencia a la especialidad de educación infantil, con la finalidad de conseguir entender si como formadores de profesores es posible hacer algo para despertar la conciencia social de los futuros docentes y proporcionarles posibilidades alternativas y concretas para la realización del objetivo, una educación de elevada calidad para todos los niños.

Reflexiona sobre las características de la formación inicial del profesorado, la construcción de un conocimiento pedagógico específico, con especial referencia a la especialidad de educación infantil, con la finalidad de conseguir entender si como formadores de profesores es posible hacer algo para despertar la conciencia social de los futuros docentes y proporcionarles posibilidades alternativas y concretas para la realización del objetivo, una educación de elevada calidad para todos los niños.

Leer menos
Materias (TEE):
formación inicial; conocimiento; formación de profesores
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.