Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

A pedagoxía hospitalaria : unha innovación educativa

URI:
http://hdl.handle.net/11162/75918
Full text:
http://hdl.handle.net/10347/5228
View/Open
pg_215-218_inneduc8.pdf (494.6Kb)
Education Level:
Educación Primaria
Educación Secundaria
Educación Especial
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Estévez Estévez, Nieves
Date:
1998
Published in:
Innovación educativa. Santiago de Compostela, 1998, n. 8 ; p. 213-216
Abstract:

Se propone la innovación educativa aplicada a la atención pedagógica para el desarrollo normal y continuado de las facetas personales de los niños hospitalizados. Se describen la situación y las necesidades del niño, así como las características personales que debe tener el profesorado hospitalario. Se analizan los principios metodológicos que dirigen el trabajo pedagógico en el hospital y el diseño del curriculum a través de actividades lúdicas y de socialización.

Se propone la innovación educativa aplicada a la atención pedagógica para el desarrollo normal y continuado de las facetas personales de los niños hospitalizados. Se describen la situación y las necesidades del niño, así como las características personales que debe tener el profesorado hospitalario. Se analizan los principios metodológicos que dirigen el trabajo pedagógico en el hospital y el diseño del curriculum a través de actividades lúdicas y de socialización.

Leer menos
Materias (TEE):
escuela en hospitales; programa de estudios; orientación pedagógica; actividades escolares; innovación pedagógica; personal docente
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla-La ManchaCastilla y LeónCataluñaExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa RiojaComunidad Valenciana
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle Scholar
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.