Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

La integración de lenguaje y contenidos en la enseñanza del español como segunda lengua en el contexto escolar : implementación y evaluación

URI:
http://hdl.handle.net/11162/72198
Full text:
http://www.mecd.gob.es/dctm/rede ...
View/Open
00820083000317.pdf (109.7Kb)
Education Level:
Enseñanzas de Régimen Especial
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Trujillo Sáez, Fernando
Date:
2005
Published in:
RedELE : revista electrónica de didáctica español lengua extranjera. Madrid, 2005, n. 4, junio ; 14 p.
Abstract:

Se revisan algunos principios para la implementación del español como segunda lengua extranjera dentro del contexto escolar, esto pasaría por la integración de lenguaje y contenidos curriculares, así como por la evaluación de estas enseñanzas, de tal manera que cada centro ha de sentirse responsable de la enseñanza del español como segunda lengua para aspirar al éxito educativo.

Se revisan algunos principios para la implementación del español como segunda lengua extranjera dentro del contexto escolar, esto pasaría por la integración de lenguaje y contenidos curriculares, así como por la evaluación de estas enseñanzas, de tal manera que cada centro ha de sentirse responsable de la enseñanza del español como segunda lengua para aspirar al éxito educativo.

Leer menos
Materias (TEE):
enseñanza de lenguas; lengua española; aprendizaje de lenguas; desarrollo de programas de estudios; contenido de la educación
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla-La ManchaCastilla y LeónCataluñaExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa RiojaComunidad Valenciana
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle Scholar
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.