Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Actitudes hacia las mátematicas de alumnos de primer curso de la Universidad de Granada que cursan asignaturas de estadística

URI:
http://hdl.handle.net/11162/72068
Education Level:
Educación Superior
Document type:
Ponencia
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Pérez-Tyteca, Patricia; Castro Martínez, Enrique; Cano García, Francisco Javier; Castro Martínez, Encarnación; Segovia Alex, Isidoro; Fernández, Francisco
Date:
2007
Published in:
Investigación en el aula de matemáticas : estadística y azar. Granada, 2007; p. 99-107
Abstract:

Se centra en un estudio evolutivo de las actitudes hacia las matemáticas de los alumnos del primer año de la Universidad de Granada que cursan asignaturas de estadísticas. La recogida de datos se ha realizado mediante una escala de actitudes con tres dimensiones: autoconfianza, ansiedad hacia las matemáticas y utilidad. Contiene un análisis global de la escala y de cada una de las dimensiones según lasa titulaciones y el género.

Se centra en un estudio evolutivo de las actitudes hacia las matemáticas de los alumnos del primer año de la Universidad de Granada que cursan asignaturas de estadísticas. La recogida de datos se ha realizado mediante una escala de actitudes con tres dimensiones: autoconfianza, ansiedad hacia las matemáticas y utilidad. Contiene un análisis global de la escala y de cada una de las dimensiones según lasa titulaciones y el género.

Leer menos
Materias (TEE):
estadística; matemáticas; enseñanza superior; estudios científicos; evaluación; congreso
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla-La ManchaCastilla y LeónCataluñaExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa RiojaComunidad Valenciana
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle Scholar
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.