Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

La lectura electrónica

URI:
http://hdl.handle.net/11162/67560
Education Level:
Ámbito general
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Rodríguez Illera, José Luis
Date:
2003
Published in:
C&E. Cultura y educación. Salamanca, 2003, v. 15 (3), octubre ; p. 225-237
Abstract:

Se analiza la denominada 'lectura electrónica', mostrando sus diferencias y similitudes con la lectura convencional, 'en papel'. En segundo lugar revisa las posibilidades de incluir estrategias didácticas en los textos electrónicos, permitiendo a los profesores transformar los textos y adecuarlos a propósitos de lectura comprensiva. Finalmente se analizan algunas aplicaciones informáticas orientadas específicamente a la enseñanza de la lectura.

Se analiza la denominada 'lectura electrónica', mostrando sus diferencias y similitudes con la lectura convencional, 'en papel'. En segundo lugar revisa las posibilidades de incluir estrategias didácticas en los textos electrónicos, permitiendo a los profesores transformar los textos y adecuarlos a propósitos de lectura comprensiva. Finalmente se analizan algunas aplicaciones informáticas orientadas específicamente a la enseñanza de la lectura.

Leer menos
Materias (TEE):
lectura; tratamiento electrónico de datos; logical; enseñanza automatizada; análisis comparativo
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla-La ManchaCastilla y LeónCataluñaExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa RiojaComunidad Valenciana
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle Scholar
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.