Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

El estado emocional como indicio de resuperación

URI:
http://hdl.handle.net/11162/67468
Education Level:
Ámbito general
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Alonso, María Ángeles
Date:
1998
Published in:
Cognitiva. Madrid, 1998, v. 10, n. 1-2; p. 53-60
Abstract:

Como contestación al debate suscitado por Ruíz-Vargas con su obra 'La memoria humana', se realizan varios análisis y pruebas explícitas e implícitas para valorar todos los aspectos que pueden influir en el estado de la memoria, como por ejemplo: la emoción, el estado interno y el estado de ánimo. El resultado es que la memoria depende del contexto aunque hasta el momento no se conocen con exactitud los mecanismos que hacen que la manipulación unas veces tenga efecto y otras no.

Como contestación al debate suscitado por Ruíz-Vargas con su obra 'La memoria humana', se realizan varios análisis y pruebas explícitas e implícitas para valorar todos los aspectos que pueden influir en el estado de la memoria, como por ejemplo: la emoción, el estado interno y el estado de ánimo. El resultado es que la memoria depende del contexto aunque hasta el momento no se conocen con exactitud los mecanismos que hacen que la manipulación unas veces tenga efecto y otras no.

Leer menos
Materias (TEE):
memoria; psicología cognitiva; psicología aplicada; neurología; emoción; investigación
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla-La ManchaCastilla y LeónCataluñaExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa RiojaComunidad Valenciana
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle Scholar
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.