Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

La institucionalización de la enseñanza artística en Mallorca : la Academia de Nobles Artes (1778-1808)

URI:
http://hdl.handle.net/11162/6685
Education Level:
Educación Superior
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Cantarellas Camps, Catalina
Date:
1982
Published in:
Mayurqa. Palma de Mallorca, Baleares, 1982, n. 19 ; p. 279-293
Abstract:

En el último tercio del siglo XVIII se instauró en Palma de Mallorca una academia de Nobles Artes, dentro de la cual se impartirían progresivamente las enseñanzas de dibujo (1778), escultura (1796) y arquitectura (1797). Supuso el inicio en la isla de la institucionalización de la enseñanza artística, cuya vigencia iba a mantenerse hasta nuestros días. De modo paralelo conllevó la incorporación a la práctica académica, concretamente a la clasicista.

En el último tercio del siglo XVIII se instauró en Palma de Mallorca una academia de Nobles Artes, dentro de la cual se impartirían progresivamente las enseñanzas de dibujo (1778), escultura (1796) y arquitectura (1797). Supuso el inicio en la isla de la institucionalización de la enseñanza artística, cuya vigencia iba a mantenerse hasta nuestros días. De modo paralelo conllevó la incorporación a la práctica académica, concretamente a la clasicista.

Leer menos
Materias (TEE):
historia de la educación; informe de investigación; programa de investigación
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla-La ManchaCastilla y LeónCataluñaExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa RiojaComunidad Valenciana
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle Scholar
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.