Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

La formació del professorat : el testimoni dels manuscrits catalans dels segles XVI-XVII

URI:
http://hdl.handle.net/11162/6594
Full text:
http://www.raco.cat/index.php/Ed ...
View/Open
012200230176.pdf (203.7Kb)
Education Level:
Educación Superior
Document type:
Ponencia
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Closa Farrès, Joan
Date:
1990
Published in:
Educació i cultura : revista mallorquina de pedagogia. Palma de Mallorca, Baleares, 1990/91, n. 8/9 ; p. 52-56
Abstract:

La aproximación a la problemática de la formación de maestros y educadores de la Cataluña de otro tiempo era hasta el momento, una aproximación orientativa puesto que no se disponía de fuentes documentales exhaustivas. A la luz de nuevos documentos, el legado cultural antiguo y medieval parece que se encontraba sujeto a influencias culturales y pedagógicas italianas, francesas, alemanas o inglesas pero también al siglo y la personalidad de cada estudioso.

La aproximación a la problemática de la formación de maestros y educadores de la Cataluña de otro tiempo era hasta el momento, una aproximación orientativa puesto que no se disponía de fuentes documentales exhaustivas. A la luz de nuevos documentos, el legado cultural antiguo y medieval parece que se encontraba sujeto a influencias culturales y pedagógicas italianas, francesas, alemanas o inglesas pero también al siglo y la personalidad de cada estudioso.

Leer menos
Materias (TEE):
historia de la educación; profesor; formación de profesores; libro del profesor; historia moderna; iglesia; Cataluña
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla-La ManchaCastilla y LeónCataluñaExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa RiojaComunidad Valenciana
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle Scholar
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.