Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Educación matemática y ciudadanía

URI:
http://hdl.handle.net/11162/65770
Education Level:
Educación Infantil
Educación Primaria
Educación Secundaria
Document type:
Guía o manual
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Alsina Català, Claudi; Civil Sirera, Marta; Giménez Rodríguez, Joaquim; Gómez Chacón, Inés María; Planas Raig, Núria; Vanegas Muñoz, Yuly Marsela
Date:
2010
Abstract:

Se analiza la relevancia de la competencia matemática para el desarrollo de una ciudadanía más plena, crítica y reflexiva que sirva de base a un mayor desarrollo personal y social de todos los componentes de la sociedad. Para ello se deben construir propuestas y métodos que sirvan para la mejora de los currículos actuales así como la formación de un profesorado que tenga como prioridad una nueva enseñanza de las matemáticas muy ligada a la educación en ciudadanía y los derechos humanos.

Se analiza la relevancia de la competencia matemática para el desarrollo de una ciudadanía más plena, crítica y reflexiva que sirva de base a un mayor desarrollo personal y social de todos los componentes de la sociedad. Para ello se deben construir propuestas y métodos que sirvan para la mejora de los currículos actuales así como la formación de un profesorado que tenga como prioridad una nueva enseñanza de las matemáticas muy ligada a la educación en ciudadanía y los derechos humanos.

Leer menos
Materias (TEE):
matemáticas; didáctica; educación cívica; desarrollo social; derechos humanos
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.