Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

La docència en llengua catalana : professors reciclats i pràctica professional

URI:
http://hdl.handle.net/11162/6518
View/Open
012200230108.pdf (253.3Kb)
Education Level:
Educación Superior
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Oliver Trobat, Miquel Francesc
Date:
1996
Published in:
L'arc : quadern informatiu de l'Institut de Ciències de l'Educació de la Universitat de les Illes Balears. Palma de Mallorca, Baleares, 1996, n.2, noviembre ; p. 39-43
Abstract:

El presente artículo pretende relacionar los datos de los cuales se dispone sobre los alumnos que reciben enseñanza total o parcialmente en catalán con los datos de profesores que han conseguido la titulación adecuada para realizar este tipo de enseñanza. Para acabar se aportan algunos datos significativos respecto a la situación actual de los cursos de reciclaje de catalán así como algunas reflexiones sobre su futuro más cercano y sobre las relaciones entre el reciclaje de catalán y la normalización lingüística de los centros escolares.

El presente artículo pretende relacionar los datos de los cuales se dispone sobre los alumnos que reciben enseñanza total o parcialmente en catalán con los datos de profesores que han conseguido la titulación adecuada para realizar este tipo de enseñanza. Para acabar se aportan algunos datos significativos respecto a la situación actual de los cursos de reciclaje de catalán así como algunas reflexiones sobre su futuro más cercano y sobre las relaciones entre el reciclaje de catalán y la normalización lingüística de los centros escolares.

Leer menos
Materias (TEE):
aprendizaje de lenguas; lengua catalana; profesor; política lingüística; enseñanza bilingüe
Otras Materias:
Baleares (Comunidad Autónoma)
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla-La ManchaCastilla y LeónCataluñaExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa RiojaComunidad Valenciana
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle Scholar
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.