Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

La poesia de tradició oral : funcionalitat pedagògica

URI:
http://hdl.handle.net/11162/6508
View/Open
012200230099.pdf (335.2Kb)
Education Level:
Educación Superior
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Sbert Garau, Miquel
Date:
1997
Published in:
L'arc : quadern informatiu de l'Institut de Ciències de l'Educació de la Universitat de les Illes Balears. Palma de Mallorca, Baleares, 1997, n. 3, marzo ; p. 7-12
Abstract:

Se analizan las posibilidades pedagógicas que esconde la poesía de tradición oral, canciones, rimas, romances, etc, que han ocupado a folcloristas, etnógrafos, lingüístas y también a pedagogos,quienes han tratado de averiguar cuales eran sus funciones y que viabilidad tienen en la actualidad. Se enfatizan las cuatro dimensiones de la poesía oral: sociológica, psicológica, psicopedagógica y lúdica, y se explicita la relación entre poesía y juego.

Se analizan las posibilidades pedagógicas que esconde la poesía de tradición oral, canciones, rimas, romances, etc, que han ocupado a folcloristas, etnógrafos, lingüístas y también a pedagogos,quienes han tratado de averiguar cuales eran sus funciones y que viabilidad tienen en la actualidad. Se enfatizan las cuatro dimensiones de la poesía oral: sociológica, psicológica, psicopedagógica y lúdica, y se explicita la relación entre poesía y juego.

Leer menos
Materias (TEE):
cultura oral; cultura popular; canto popular; poesía
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla-La ManchaCastilla y LeónCataluñaExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa RiojaComunidad Valenciana
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle Scholar
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.