Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Aprendizaje cooperativo en Educación Física : fundamentos y aplicaciones prácticas

URI:
http://hdl.handle.net/11162/64556
Education Level:
Educación Primaria
Educación Secundaria
Document type:
Guía o manual
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Barh, Ingrid; Barba Martín, José Juan; Casey, Ashley; Dyson, Ben; Fernández Río, Francisco Javier; Gonzalo Arranz, Luis Alberto; Méndez Giménez, Antonio; López Pastor, Víctor Manuel; Vacas San Miguel, Roberto Andrés; Velázquez Callado, Carlos
Date:
2010
Abstract:

Se muestran múltiples posibilidades de metodología de aprendizaje cooperativo en el área de educación física desde un enfoque práctico, concretando un marco referencial en siete experiencias desarrolladas en contextos reales de clase por diferentes autores, tanto de educación primaria como de secundaria. Dirigida a profesionales de educación física que quieran promover en sus clases procesos de enseñanza-aprendizaje eficaces orientados a fomentar en el alumnado la capacidad para aprender a aprender autónomamente.

Se muestran múltiples posibilidades de metodología de aprendizaje cooperativo en el área de educación física desde un enfoque práctico, concretando un marco referencial en siete experiencias desarrolladas en contextos reales de clase por diferentes autores, tanto de educación primaria como de secundaria. Dirigida a profesionales de educación física que quieran promover en sus clases procesos de enseñanza-aprendizaje eficaces orientados a fomentar en el alumnado la capacidad para aprender a aprender autónomamente.

Leer menos
Materias (TEE):
aprendizaje en grupo; cooperación; didáctica; educación física
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla-La ManchaCastilla y LeónCataluñaExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa RiojaComunidad Valenciana
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle Scholar
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.