Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Algunes idees per aprofundir en l'atenció a la diversitat de l'alumnat a l'ensenyament obligatori

URI:
http://hdl.handle.net/11162/6419
Full text:
http://ibdigital.uib.es/greensto ...
Education Level:
Educación Primaria
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Forteza Forteza, Maria Dolors; Verger Gelabert, Sebastià
Date:
2001
Published in:
Pissarra : revista d'ensenyament de les Illes Balears. Palma de Mallorca, 2001, n. 103, abril-maig ; p. 54-57
Abstract:

La atención a la diversidad desde la aparición de la LOGSE se plantea como uno de los principios vertebradores de la práctica docente. Diversidad entendida desde una perspectiva amplia: alumnos con algún tipo de discapacidad, alumnos con importantes retrasos de aprendizaje, alumnos procedentes de minorías étnicas, alumnos con diferente grado de motivación, alumnos con problemas de conducta, alumnos lentos, alumnos con capacidades intelectuales altas, y en conjunto, este concepto hace referenciaa la diversidad de cada individuo.

La atención a la diversidad desde la aparición de la LOGSE se plantea como uno de los principios vertebradores de la práctica docente. Diversidad entendida desde una perspectiva amplia: alumnos con algún tipo de discapacidad, alumnos con importantes retrasos de aprendizaje, alumnos procedentes de minorías étnicas, alumnos con diferente grado de motivación, alumnos con problemas de conducta, alumnos lentos, alumnos con capacidades intelectuales altas, y en conjunto, este concepto hace referenciaa la diversidad de cada individuo.

Leer menos
Materias (TEE):
igualdad de oportunidades; integración escolar; educación especial; educación compensatoria; clase heterogénea; programa de estudios abierto; educación permanente
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla-La ManchaCastilla y LeónCataluñaExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa RiojaComunidad Valenciana
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle Scholar
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.