Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

La competencia en comunicación lingüística en las áreas del currículo

URI:
http://hdl.handle.net/11162/61653
Education Level:
Educación Infantil
Educación Primaria
Document type:
Varios
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Álvarez Angulo, Teodoro; Chamorro Plaza, María Carmen; Chamorro García, María Teresa; Fernández Martínez, María Pilar; Ferrero de Pablo, Luis; González Landa, María del Carmen; Moreno Herrero, Isidro; Pérez Esteve, Pilar; Ruano Martín, Moisés; Sanmartí Puig, Neus; Valdivia Carrión, Rosa; Zabarte Martínez de Aguirre, J. Ignacio
Date:
2007
Abstract:

Se aborda el estudio de la comunicación lingüística en la educación infantil y primaria como competencia básica y transversal. La educación lingüística ocupa un lugar preferente en la formación de los escolares que supone la utilización del lenguaje como instrumento de comunicación oral y escrita, medio de acceso al saber y herramienta para la construcción y la transmisión de conocimientos.

Se aborda el estudio de la comunicación lingüística en la educación infantil y primaria como competencia básica y transversal. La educación lingüística ocupa un lugar preferente en la formación de los escolares que supone la utilización del lenguaje como instrumento de comunicación oral y escrita, medio de acceso al saber y herramienta para la construcción y la transmisión de conocimientos.

Leer menos
Materias (TEE):
lingüística; competencia comunicativa; lenguaje; lenguaje escrito; aptitud lingüística; lenguaje hablado; desarrollo de programas de estudios; tema transversal; abandono de estudios; destrezas básicas
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.