Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Una democràcia coparticipada a l'escola : la gestió cooperada del currículum

URI:
http://hdl.handle.net/11162/5370
Full text:
http://ibdigital.uib.es/greensto ...
View/Open
01220063000086.pdf (243.4Kb)
Education Level:
Ámbito general
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Niza, Sérgio
Date:
2006
Published in:
Pissarra : revista d'ensenyament de les Illes Balears. Palma de Mallorca, 2006, n. 123, abril-juny ; p. 16-18
Abstract:

La educación se considera cada vez más como una inversión para un futuro colectivo de las sociedades y naciones, que para el futuro de los individuos. Para una democracia en construcción resulta necesario asegurar una escuela democrática, así pues, cada movimiento de la escuela debería estar sujeto a unos valores de justicia, de respeto mutuo, libre expresión, apoyo solidario y reprocidad en las relaciones del trabajo y de la vida.

La educación se considera cada vez más como una inversión para un futuro colectivo de las sociedades y naciones, que para el futuro de los individuos. Para una democracia en construcción resulta necesario asegurar una escuela democrática, así pues, cada movimiento de la escuela debería estar sujeto a unos valores de justicia, de respeto mutuo, libre expresión, apoyo solidario y reprocidad en las relaciones del trabajo y de la vida.

Leer menos
Materias (TEE):
cooperación; gestión; democracia; desarrollo de la educación; igualdad de oportunidades; finalidad de la educación
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla-La ManchaCastilla y LeónCataluñaExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa RiojaComunidad Valenciana
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle Scholar
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.