Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

La familia y su implicación en el desarrollo infantil

URI:
http://hdl.handle.net/11162/4957
Full text:
https://revistas.ucm.es/index.ph ...
View/Open
18127-18203-1-PB.PDF (2.028Mb)
Education Level:
Educación Infantil
Educación Primaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Ruiz de Miguel, Covadonga
Date:
1999
Published in:
Revista complutense de educación. 1999, v. 10, n. 1 ; p. 289-304
Abstract:

Con este artículo se pretende dar una visión de lo que hasta el momento se ha investigado sobre el tema de la familia y su relación con el desarrollo cognitivo, personal, emocional y socioafectivo en la etapa de educación infantil. A través de una revisión de las investigaciones realizadas sobre el tema se puede ir observando como diversos autores coinciden en afirmar cuáles son y de qué manera influyen ciertos aspectos de la vida familiar en el desarrollo infantil.

Con este artículo se pretende dar una visión de lo que hasta el momento se ha investigado sobre el tema de la familia y su relación con el desarrollo cognitivo, personal, emocional y socioafectivo en la etapa de educación infantil. A través de una revisión de las investigaciones realizadas sobre el tema se puede ir observando como diversos autores coinciden en afirmar cuáles son y de qué manera influyen ciertos aspectos de la vida familiar en el desarrollo infantil.

Leer menos
Materias (TEE):
familia; educación familiar; desarrollo afectivo; desarrollo cognitivo; desarrollo de la personalidad
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.