Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

El número en los libros de texto de Educación Infantil

URI:
http://hdl.handle.net/11162/48116
Full text:
http://www.seiem.es/publicacione ...
View/Open
01120123000014.pdf (885.9Kb)
Education Level:
Educación Infantil
Document type:
Ponencia
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Salgado Somoza, María; Salinas Portugal, María Jesús
Date:
2009
Published in:
Investigación en educación matemática : actas del XIII Simposio de la Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática. Santander, 2009 ; p. 487-498
Abstract:

Los libros de texto están presentes en muchas aulas de Educación Infantil. Su uso hace que jueguen un papel importante en la construcción de conocimientos. Se analizan las actividades referidas al número que proponen los libros de texto. Para ello se seleccionan tres editoriales, se diseña un instrumento de análisis y posteriormente se evalúan las tareas referidas al número.

Los libros de texto están presentes en muchas aulas de Educación Infantil. Su uso hace que jueguen un papel importante en la construcción de conocimientos. Se analizan las actividades referidas al número que proponen los libros de texto. Para ello se seleccionan tres editoriales, se diseña un instrumento de análisis y posteriormente se evalúan las tareas referidas al número.

Leer menos
Materias (TEE):
libro de texto; análisis de contenido; número; proceso de aprendizaje
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla-La ManchaCastilla y LeónCataluñaExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa RiojaComunidad Valenciana
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle Scholar
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.