Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Dificultades de los profesores en formación en conceptos estadísticos elementales

URI:
http://hdl.handle.net/11162/47971
View/Open
01120103000078.pdf (509.0Kb)
Education Level:
Educación Superior
Document type:
Ponencia
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Estrada Roca, María Asunción; Fortuny Aymemí, Josep Maria; Batanero Bernabeu, María del Carmen
Date:
2004
Published in:
Investigación en educación matemática : séptimo simposio de la Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática. Granada, 2003 ; p. 201-212
Abstract:

Se presenta un estudio de evaluación de los conocimientos estadísticos elementales de una muestra de 367 estudiantes de diferentes especialidades de Magisterio. Los resultados indican la necesidad de potenciar la formación Estadística de los futuros profesores. El proceso consiste en realizar un cuestionario a los futuros profesores. Posteriormente las respuestas son evaluadas en conjunto utilizando las herramientas estadísticas pertinentes.

Se presenta un estudio de evaluación de los conocimientos estadísticos elementales de una muestra de 367 estudiantes de diferentes especialidades de Magisterio. Los resultados indican la necesidad de potenciar la formación Estadística de los futuros profesores. El proceso consiste en realizar un cuestionario a los futuros profesores. Posteriormente las respuestas son evaluadas en conjunto utilizando las herramientas estadísticas pertinentes.

Leer menos
Materias (TEE):
investigación; enseñanza superior; formación de formadores; estadística
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla-La ManchaCastilla y LeónCataluñaExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa RiojaComunidad Valenciana
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle Scholar
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.