Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Animación a la lectura

URI:
http://hdl.handle.net/11162/47534
Education Level:
Educación Superior
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Piqué Vernet, Gemma
Date:
1998
Published in:
Monitor educador. Madrid, 1998, n. 66, marzo-abril ; p. 40-42
Abstract:

Dos cosas son importantes para crear un lector: en primer lugar, encontrar el libro capaz de fascinarle y, después, mostrarle el camino de disfrutar con la lectura. Hay muchos niños que ni siquiera con una gran motivación serán lectores. Las causas son variadas: graves dificultades en el aprendizaje lecto-escrito, ambiente negativo hacia el libro, hiperactividad física, maestros que no han sbido transmitir la esencia de la lectura, etc..

Dos cosas son importantes para crear un lector: en primer lugar, encontrar el libro capaz de fascinarle y, después, mostrarle el camino de disfrutar con la lectura. Hay muchos niños que ni siquiera con una gran motivación serán lectores. Las causas son variadas: graves dificultades en el aprendizaje lecto-escrito, ambiente negativo hacia el libro, hiperactividad física, maestros que no han sbido transmitir la esencia de la lectura, etc..

Leer menos
Materias (TEE):
educación no-formal; animación; educación para el ocio; lectura
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla-La ManchaCastilla y LeónCataluñaExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa RiojaComunidad Valenciana
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle Scholar
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.