Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Consideraciones didácticas e históricas sobre el número Pi

URI:
http://hdl.handle.net/11162/46712
View/Open
013200330045.pdf (172.9Kb)
Education Level:
Ámbito general
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Peralta Coronado, Francisco Javier
Date:
1999
Published in:
Aula abierta. Oviedo, 1999, n.74, diciembre ; p. 177-191
Abstract:

El objetivo de este artículo es el de tratar que los alumnos de enseñanza secundaria puedan familiarizarse con el número Pi. Para ello, se presentan diferentes situaciones para su cálculo (muchas de ellas tomadas de la historia de la matemática), junto a diversos aspectos de la 'cultura matemática' relacionada con tan importante número. Posteriormente se realiza un estudio comparativo entre los distintos valores de Pi obtenidos.

El objetivo de este artículo es el de tratar que los alumnos de enseñanza secundaria puedan familiarizarse con el número Pi. Para ello, se presentan diferentes situaciones para su cálculo (muchas de ellas tomadas de la historia de la matemática), junto a diversos aspectos de la 'cultura matemática' relacionada con tan importante número. Posteriormente se realiza un estudio comparativo entre los distintos valores de Pi obtenidos.

Leer menos
Materias (TEE):
matemáticas; actividades dirigidas; enseñanza secundaria
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla-La ManchaCastilla y LeónCataluñaExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa RiojaComunidad Valenciana
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle Scholar
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.