Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

La organización del conocimiento mediante una estrategia de hypertexto

URI:
http://hdl.handle.net/11162/46707
View/Open
013200330040.pdf (88.75Kb)
Education Level:
Ámbito general
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Álvarez Pérez, Luis; Núñez Pérez, José Carlos; González García, Julio Antonio; González-Pumariega Solís, Soledad; Roces Montero, Cristina; González Castro, Paloma
Date:
1999
Published in:
Aula abierta. Oviedo, 1999, n.74, diciembre ; p. 99-109
Abstract:

La organización de los contenidos mediante la utilización de una estrategia de estructuración de la información va a suponer una mejora, tanto para el profesor, a la hora de presentar el conocimiento, como para el alumno, a la hora de comprenderlo, recordarlo y expresarlo, tanto oralmente como por escrito. Por este motivo, presentamos el 'hypertexto' como una herramienta que pretende cumplir con este objetivo.

La organización de los contenidos mediante la utilización de una estrategia de estructuración de la información va a suponer una mejora, tanto para el profesor, a la hora de presentar el conocimiento, como para el alumno, a la hora de comprenderlo, recordarlo y expresarlo, tanto oralmente como por escrito. Por este motivo, presentamos el 'hypertexto' como una herramienta que pretende cumplir con este objetivo.

Leer menos
Materias (TEE):
tratamiento de la información; hipertexto
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla-La ManchaCastilla y LeónCataluñaExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa RiojaComunidad Valenciana
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle Scholar
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.