Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

La teoría de la biograficidad de Alheit y Dausien como perspectiva innovadora en sociología de la educación y de la formación

URI:
http://hdl.handle.net/11162/45907
Full text:
http://dialnet.unirioja.es/servl ...
View/Open
01520103000489.pdf (186.3Kb)
Education Level:
Educación Superior
Document type:
Actas y ponencias
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Hernández i Dobon, Francesc Jesús
Date:
2007
Published in:
La Escuela del siglo XXI : la educación en un tiempo de cambio social acelerado : XII Conferencia de Sociología de la Educación, 14-15 septiembre 2006. Logroño, 2007 ; p. 143
Abstract:

Se exponen las orientaciones sociológico-educativas, mediante un recurso teórico que radicaliza la teoría de las pretensiones de validez de Habermas, y expone las aporías que se plantean en la sociedad del riesgo global. En segundo lugar, sintetiza la elaboración teórico-metodológica de Peter Alheit y Bettina Dausien, y evalúa la capacidad de la teoría de la biograficidad para superar aquellas aporías.

Se exponen las orientaciones sociológico-educativas, mediante un recurso teórico que radicaliza la teoría de las pretensiones de validez de Habermas, y expone las aporías que se plantean en la sociedad del riesgo global. En segundo lugar, sintetiza la elaboración teórico-metodológica de Peter Alheit y Bettina Dausien, y evalúa la capacidad de la teoría de la biograficidad para superar aquellas aporías.

Leer menos
Materias (TEE):
sociología de la educación; teoría de la comunicación; teoría de la educación; socialización
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla-La ManchaCastilla y LeónCataluñaExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa RiojaComunidad Valenciana
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle Scholar
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.