Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Educación, cultura e inmigración en el marco de los derechos humanos : cambio social y cultural en la Mallorca de la inmigración (magrebí)

URI:
http://hdl.handle.net/11162/45892
Full text:
http://dialnet.unirioja.es/servl ...
View/Open
01520103000475.pdf (146.5Kb)
Education Level:
Educación Superior
Document type:
Actas y ponencias
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Mulet Trobat, Bartomeu; Ferrà Rotger, Jaume; Lorenzana Alvarez, Liliana; Vecina Merchante, Carlos; González, Francisco; Oliver, Catalina
Date:
2007
Published in:
La Escuela del siglo XXI : la educación en un tiempo de cambio social acelerado : XII Conferencia de Sociología de la Educación, 14-15 septiembre 2006. Logroño, 2007 ; p. 108-109
Abstract:

Se analizan diversas escuelas con un importante colectivo de inmigración magrebí y las consecuencias que este hecho ha tenido para la realidad escolar. Se aborda el papel de las migraciones en el marco de los derechos humanos y convivencia ciudadana. Se hace hincapié en la educación como elemento sociocultural, que refleja las inquietudes de la sociedad.

Se analizan diversas escuelas con un importante colectivo de inmigración magrebí y las consecuencias que este hecho ha tenido para la realidad escolar. Se aborda el papel de las migraciones en el marco de los derechos humanos y convivencia ciudadana. Se hace hincapié en la educación como elemento sociocultural, que refleja las inquietudes de la sociedad.

Leer menos
Materias (TEE):
educación inter-cultural; emigrante; integración escolar; integración social; sociología del estudiante; sociología de la educación
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla-La ManchaCastilla y LeónCataluñaExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa RiojaComunidad Valenciana
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle Scholar
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.