Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Consideraciones pedagógicas sobre las habilidades sociales en el currículo de enfermería

URI:
http://hdl.handle.net/11162/45578
Full text:
http://dspace.unav.es/dspace/bit ...
Full text:
http://hdl.handle.net/10171/8091
View/Open
01520103000023.pdf (354.8Kb)
Education Level:
Educación Superior
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Urpí Guercia, Carmen
Date:
2002
Published in:
ESE. Estudios sobre educación. Pamplona, 2002, n. 2 ; p. 181-192
Abstract:

Se analiza la presencia de habilidades sociales en la enfermería. Esto requiere por parte de las escuelas de enfermería la incorporación al currículo académico de este nuevo aspecto formativo. Se aborda como el concepto de participación social y la noción de discapacidad pueden mejorar el aprendizaje de las habilidades sociales en el currículo de enfermería.

Se analiza la presencia de habilidades sociales en la enfermería. Esto requiere por parte de las escuelas de enfermería la incorporación al currículo académico de este nuevo aspecto formativo. Se aborda como el concepto de participación social y la noción de discapacidad pueden mejorar el aprendizaje de las habilidades sociales en el currículo de enfermería.

Leer menos
Materias (TEE):
conducta social; educación sanitaria; enfermería; desarrollo profesional
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla-La ManchaCastilla y LeónCataluñaExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa RiojaComunidad Valenciana
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle Scholar
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.