Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

El estímulo, la conversación y la comprensión

URI:
http://hdl.handle.net/11162/36548
Education Level:
Educación Infantil
Educación Primaria
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Wagensberg, Jorge
Date:
2008
Published in:
Cuadernos de pedagogía. 2008, n. 381, julio - agosto ; p. 100
Abstract:

Se analiza el proceso de adquirir un conocimiento nuevo, que se divide en tres fases: la caza de estímulos; el intercambio de preguntas y respuestas como una forma de experimentar, y el gozo intelectual de llegar a comprender en un acto siempre en solitario.

Se analiza el proceso de adquirir un conocimiento nuevo, que se divide en tres fases: la caza de estímulos; el intercambio de preguntas y respuestas como una forma de experimentar, y el gozo intelectual de llegar a comprender en un acto siempre en solitario.

Leer menos
Materias (TEE):
proceso cognitivo; comprensión
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.