Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Todos iguales, todos diferentes

URI:
http://hdl.handle.net/11162/35605
Education Level:
Educación Infantil
Educación Primaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Date:
2007
Published in:
Cuadernos de pedagogía. Barcelona, 2007, n. 369, junio ; p. 29-33
Abstract:

En el CEIP Libertat, de Badalona (Barcelona), se escoge para trabajar durante el curso el eje transversal de las discapacidades con una propuesta que surge a partir del tratamiento que desde la Educación Física se le puede dar a esta temática, y los valores que se pueden transmitir a través de una experimentación y concienciación sensitiva y corporal. Se describen las distintas actividades realizadas y se analizan los resultados del proyecto.

En el CEIP Libertat, de Badalona (Barcelona), se escoge para trabajar durante el curso el eje transversal de las discapacidades con una propuesta que surge a partir del tratamiento que desde la Educación Física se le puede dar a esta temática, y los valores que se pueden transmitir a través de una experimentación y concienciación sensitiva y corporal. Se describen las distintas actividades realizadas y se analizan los resultados del proyecto.

Leer menos
Materias (TEE):
deficiencia física; interdisciplinariedad; educación física; actividades escolares
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla-La ManchaCastilla y LeónCataluñaExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa RiojaComunidad Valenciana
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle Scholar
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.