Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

El psicólogo y la disciplina escolar

URI:
http://hdl.handle.net/11162/34977
Full text:
http://www.cop.es/papeles
Education Level:
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Date:
2006
Published in:
Papeles del psicólogo. 2006, v. 27, n. 3, septiembre-diciembre ; p. 180-184
Abstract:

Uno de los problemas más preocupantes en la Educación Secundaria es la violencia generalizada en los centros educativos. Se realiza una revisión detallada sobre el concepto de 'disciplina escolar', así como su perspectiva preventiva y remedial, y cómo la gestión de este nuevo fenómeno requiere del docente formación y asesoramiento psicoeducativo específico. Además, se expone la diferencia entre disciplina escolar y disciplina en el aula.

Uno de los problemas más preocupantes en la Educación Secundaria es la violencia generalizada en los centros educativos. Se realiza una revisión detallada sobre el concepto de 'disciplina escolar', así como su perspectiva preventiva y remedial, y cómo la gestión de este nuevo fenómeno requiere del docente formación y asesoramiento psicoeducativo específico. Además, se expone la diferencia entre disciplina escolar y disciplina en el aula.

Leer menos
Materias (TEE):
violencia; agresividad; comportamiento del estudiante; disciplina
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.