Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Investigando sobre el contexto : efectos del proyecto filosofía para niños y niñas en el clima social de aula

URI:
http://hdl.handle.net/11162/34472
Full text:
http://www.icceciberaula.es/imag ...
View/Open
200_3_ Romero Izarra.pdf (65.30Kb)
Education Level:
Educación Primaria
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Romero Izarra, Gonzalo
Date:
2004
Published in:
Revista de ciencias de la educación. Madrid, 2004, n. 200, octubre-diciembre ; p. 421-440
Abstract:

A partir de un estudio cuasiexperimental longitudinal, se explora el efecto del proyecto de aprendizaje Filosofía para Niños sobre el clima social de aula, específicamente medido a partir del nivel de cohesión del grupo-clase y del ambiente de clase percibido. Los resultados obtenidos permiten concluir que los grupos que participan en dicho proyecto mejoran significativamente su nivel de cohesión y el clima social general del aula.

A partir de un estudio cuasiexperimental longitudinal, se explora el efecto del proyecto de aprendizaje Filosofía para Niños sobre el clima social de aula, específicamente medido a partir del nivel de cohesión del grupo-clase y del ambiente de clase percibido. Los resultados obtenidos permiten concluir que los grupos que participan en dicho proyecto mejoran significativamente su nivel de cohesión y el clima social general del aula.

Leer menos
Materias (TEE):
clima de la clase; filosofía; niño; proyecto; investigación empírica
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla-La ManchaCastilla y LeónCataluñaExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa RiojaComunidad Valenciana
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle Scholar
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.